Z roku na rok ilość salonów urody diametralnie wzrasta. W każdym mieście działa kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset takich punktów. Większa konkurencja oznacza większe starania o względy klienta, który dziś bardziej krytycznie podchodzi do wyboru kosmetyczki czy fryzjera. Jak więc wyróżnić się na tle innych salonów? Co zrobić aby mieć pewność, że klienci przyjdą właśnie do Ciebie?
Perfekcyjna obsługa
Perfekcyjna realizacja usługi to rzecz podstawowa i najważniejsza, jednak zaraz za nią pojawia się perfekcyjna obsługa, która również powinna być oczywistością. Ty i Twoi pracownicy powinniście pamiętać o takich podstawach jak uśmiech i profesjonalne podejście do klienta. Miły, uśmiechnięty i uprzejmy pracownik, potrafiący słuchać klienta i doradzić mu, jest ogromnym atutem. Zainwestuj w najlepszą obsługę, dopilnuj, aby zawsze była na wysokim poziomie. Warto na początku wizyty zaproponować klientowi filiżankę kawy czy herbaty, zatroszczyć się o jego odzież wierzchnią, wskazać miejsce, w którym może poczekać lub do którego powinien się udać na planowany zabieg. Spraw, aby klient dobrze czuł się w Twoim salonie i powracał do niego z chęcią.
Bądź na czasie
Kolejną rzeczą zaliczającą się do perfekcyjnej obsługi jest na pewno system rezerwacji wizyt online, dostępny 24/7. To ogromne udogodnienie nie tylko dla klienta, ale również dla samych pracowników salonu – wszystkie wizyty, wraz z historią poprzednich zabiegów w jednym miejscu. System posiada karty klientów, w których można notować informację na ich temat, dzięki czemu zawsze będziesz pamiętać z czym przyszli do Ciebie ostatnio, o czym rozmawialiście, jak wyglądały poprzednie zabiegi (system pozwala na dodawanie zdjęć), co planujecie przy kolejnych wizytach… a nawet gdzie wybierają się na upragnione wakacje. Wbrew pozorom takie szczegóły są najbardziej doceniane, ponieważ klient czuje, że podchodzisz do niego ze szczególną uwagą. Zadbaj też, aby każdy z Twoich klientów dowiedział się, że posiadasz elektroniczny program lojalnościowy, do którego może dołączyć. Taki program to swego rodzaju nagroda za wierność salonowi, a dla Ciebie dobry sposób na budowanie trwałych więzi. Warto przy tym wiedzieć, że jeśli uruchomisz go w ramach systemu do zarządzania salonem (zwykle jest jego częścią), rozliczanie i prowadzenie go będzie bardzo łatwe i zajmuje Ci minimum czasu.
Pokaż, że stać Cię na więcej
Aby wyróżnić się na tle konkurencji, pomyśl także o dodatkowych aktywnościach wyróżniających Twój salon. Oprócz standardowej promocji w sieci, fanpage’a na Facebooku, prowadź profile również na innych portalach społecznościowych, np. Pintereście. Wyróżnij się pięknymi zdjęciami wykonywanych zabiegów, metamorfoz i usług. Zastanów się, czy możesz w swoim salonie prowadzić warsztaty dla klientów lub bloga z cyklem porad. Pokazuj się z każdej możliwej strony, zrób z Twoich pracowników ekspertów w danej dziedzinie. Jeśli skupisz się na kliencie, jego problemach i ich rozwiązywaniu, na pewno wyróżnisz się z tłumu.
Salonów urody jest mnóstwo, dlatego zadbaj o to, aby Twój był jedyny w swoim rodzaju i ciesz się zawsze pełnym kalendarzem wizyt.